www.hardloop.cz
Tyto všeobecné obchodní podmínky upravují podmínky pro prodejní transakce uzavírané mezi společností HARDLOOP, společnost s ručením omezeným s kapitálem 186 384 eur, se sídlem na adrese 17, avenue du Pré de Challes - 74 940 Annecy, Francie, zapsané v Obchodním rejstříku v Annecy pod číslem 802 166 199, daňové identifikační číslo: FR01 802 166 199, telefon: +331 84 67 14 24, e-mailová adresa: hello@hardloop.com, provozující webové stránky https://www.hardloop.cz/ (dále jen „webové stránky“) a osobami nakupujícími na webových stránkách https://www.hardloop.cz/ (dále jen „webové stránky“).
1 – Definice
V tomto dokumentu se používají následující termíny, které jsou, bez ohledu na mluvnické číslo, definovány takto:
2 – Cena zboží
Veškeré ceny jsou uváděné v českých korunách včetně daně a bez poštovného, jak je uvedeno v článku 4 – Expedice a dodání.
Zboží se fakturuje podle platných sazeb zveřejněných na webových stránkách k okamžiku registrace objednávek.
Zboží zůstává ve vlastnictví společnosti HARDLOOP až do obdržení úplné částky.
3 – Objednávka
3.1. Přijetí všeobecných obchodních podmínek
Podání objednávky je podmíněno vytvořením uživatelského účtu, pokud jej zákazník nemá, předchozím výslovným přijetím všech ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek, se kterými se zákazník měl možnost předem seznámit.
Potvrzení objednávky zákazníkem po její rekapitulaci představuje výslovné a bezvýhradné přijetí těchto všeobecných obchodních podmínek.
Společnost HARDLOOP může tyto všeobecné obchodní podmínky kdykoli upravit. Smlouva se řídí všeobecnými obchodními podmínkami platnými v den, kdy zákazník podá objednávku.
3.2. Proces objednávky
Při podávání objednávky zákazník zaručuje, že má právní způsobilost tyto všeobecné obchodní podmínky přijmout a uzavřít smlouvu o prodeji se společností HARDLOOP.
Při podávání objednávky se musí zákazník ujistit, že uvádí přesné a úplné údaje, zejména co se týče bydliště a místa doručení. Uvádí také platné telefonní číslo a e-mailovou adresu.
Společnost HARDLOOP si vyhrazuje právo zrušit nebo odmítnout objednávku zákazníka, u kterého by existoval spor ohledně úhrady některé z dřívějších objednávek.
Za účelem podání objednávky musí zákazník společnosti HARDLOOP předat související informace a doplnit informace vyžadované v rámci procesu objednávky.
Smlouva o prodeji je uzavřena okamžikem, kdy zákazník přijme všeobecné obchodní podmínky, se kterými se měl možnost předem seznámit, po rekapitulaci objednávky, aniž jsou tím dotčena ustanovení související s výhradou vlastnictví či možnosti stažení a zrušení objednávky. Potvrzení objednávky představuje výslovný souhlas zákazníka s množství, cenou a povahou kupovaného zboží.
Až do úhrady má zákazník možnost vrátit se na předchozí stránky, opravovat a upravovat objednávku a dříve zadané údaje.
Po potvrzení objednávky bude zákazníkovi odeslán e-mail s potvrzením, který osvědčí přijetí objednávky a zrekapituluje veškeré informace a kopie všeobecných obchodních podmínek na trvanlivém nosiči.
Proces objednávky je následující:
Během těchto jednotlivých fází má klient možnost:
3.3. Výhrada vlastnictví
Společnost HARDLOOP si vyhrazuje vlastnictví zboží až do kompletního uhrazení ceny, tj. až do obdržení platby společností HARDLOOP, a to podle čl. 2367 a násl. občanského zákoníku.
Neuhrazení celé částky umožňuje nárokovat si prodané zboží, aniž by tím byl dotčen převod rizik ztráty nebo poškození zboží okamžikem jeho doručení a z toho vyplývající zodpovědnost za případnou náhradu.
3.4. Dostupnost zboží
Objednávka představuje přijetí ceny a popisu zboží dostupného k nákupu.
Společnost HARDLOOP se zavazuje splnit objednávky obdržené prostřednictvím webových stránek pouze v mezích dostupných zásob.
V případě nedostupnosti zboží tvořícího součást objednávky se společnost HARDLOOP zavazuje o tom zákazníka informovat co nejdříve, a to před datem dodání objednávky a, pokud se zákazník rozhodne nákup zrušit, vrátit mu prostředky do čtrnácti (14) dnů od této výpovědi smlouvy. Objednávka zákazníka bude automaticky zrušena.
4 – Expedice a dodání
Místo a datum dodání sjednají strany.
4.1. Dodací lhůty a náklady
Dodací lhůta je stranami vzájemně sjednána v okamžiku podání objednávky, podle dostupnosti produktů, případně dostupnosti dopravců, a to v pořadí přijetí objednávek.
K dodání do České republiky má zákazník na výběr z následujících možností:
4.2. Nedodání ve stanovené lhůtě
S výjimkou zásahu vyšší moci platí, že v případě nedodání ve stanovené lhůtě může zákazník objednávku zrušit doporučeným dopisem s potvrzením o doručení na následující adresu: HARDLOOP, 17, avenue du Pré de Challes – 74 940 Annecy, Francie, případně písemně na jiném trvanlivém nosiči, pokud stejným způsobem požádal společnost HARDLOOP o dodání v přiměřené náhradní lhůtě a k dodání v této lhůtě nedojde.
V takovém případě budou částky uhrazené zákazníkem vráceny v plné výši.
4.3. Nedostatky zjištěné při dodání
Zákazník je povinen zkontrolovat stav dodaného zboží.
Veškeré nedostatky týkající se zboží (havárie, chybějící zboží oproti objednávce, rozbité či vadné zboží) musí být oznámeno společnosti HARDLOOP do tří (3) dnů od převzetí objednávky podle procedury popsané v článku 6 níže, aniž jsou tím dotčena práva zákazníka související se zákonnou zárukou na shodu a na skryté vady (čl. 11.1 níže).
U dodání u obchodníka v blízkosti sítě DPD musí zákazník zkontrolovat obsah balíku a stav zboží na výdejním místě před podepsáním protokolu o převzetí (tištěného či elektronického).
Otevřené, nekompletní či poškozené zboží zákazník nesmí převzít.
Na veškeré zboží nabízené společností HARDLOOP se vztahuje zákonná záruka v souladu s čl. L. 217-4 a násl. spotřebitelského zákona a záruka na skryté vady prodané věci pod podmínkami stanovenými v čl. 1641 a násl. občanského zákoníku, jak uvádí čl. 11.1.
4.4. Problémy s dodáním na straně zákazníka
V případě uvedení chybných údajů musí zákazník počítat se zpožděním a nese finanční důsledky, které z něj mohou vyplývat. V takovém případě si společnost HARDLOOP vyhrazuje právo fakturovat navíc k nákladům na dodání paušální spoluúčast na nákladech na zpracování objednávky ve výši 5,90 eur. Společnost HARDLOOP se zavazuje na první žádost zákazníka sdělit podrobnosti a vynaložené náklady.
5 – Platba
Zákazník je informován o zpracování platby objednávky na webových stránkách provozovateli platebních řešení HARDLOOP, společnostmi Stripe, Paypal.
Pokud chce zákazník potvrdit objednávku uhrazením částky, bude automaticky podle své volby přesměrován na zabezpečené internetové stránky provozované společností Stripe, PayPal.
Pro každou online platbu kartou zákazník zaručuje, že má práva k používání karty, jejíž údaje jsou zadány během objednávky.
Zákazník si může vybrat z následujících možností platby:
Informace související s objednávkou zákazníka včetně údajů platební karty nutných pro úhradu částky objednávky jsou předmětem automatického zpracování údajů.
Cílem tohoto automatického zpracování údajů je zabezpečení transakce. Příjemcem údajů souvisejících s objednávkou je zabezpečené online platební řešení společností Stripe a HARDLOOP, jehož prostřednictvím zákazník nakupuje. Nepředání údajů souvisejících s objednávkou brání realizaci a analýze transakce.
V souladu se zákonem o informatice a svobodách ze 6. ledna 1978 může zákazník kdykoli využít práva na přístup, opravu a vznesení námitky pro veškeré osobní údaje prostřednictvím kontaktního formuláře HARDLOOP.
Společnost HARDLOOP si vyhrazuje právo ověřovat osobní údaje sdělené zákazníkem a přijmout veškerá opatření, která uzná za nezbytné k ověření skutečnosti, že příslušná osoba, jejíž bankovní účet je zatížen, je skutečně tou, která objednávku podala, aby se předešlo podvodným platbám. Toto ověření může mít formu žádosti o doložení totožnosti a/nebo místa bydliště a/nebo bankovních dokumentů (formulář RIB nebo zrušený šek). Pokud zákazník neodpoví na žádost takovéto povahy ve lhůtě dvou (2) dnů od žádosti zaslané společností HARDLOOP, bude to mít za následek automatické zrušení příslušné objednávky, a to bez možnosti pozdější reklamace.
Společnost HARDLOOP bude také mít možnost přímo zrušit objednávku, která by vykazovala jeden či více rizikových faktorů ukazujících na zneužití platební karty.
6 – Právo na odstoupení od smlouvy
6.1. Právo na odstoupení od smlouvy
Zákazník má zákonnou lhůtu čtrnáct (14) kalendářních dnů na uplatnění svého práva odstoupit od smlouvy, počínaje dnem převzetí zboží, bez nutnosti uvádět důvody a bez jakýchkoli sankcí. Pokud objednávka zahrnuje více dodávek, lhůta pro odstoupení začíná dnem převzetí poslední položky zákazníkem.
Podmínky pro uplatnění tohoto práva jsou uvedeny v článku 6.2.
Náklady na vrácení nese HARDLOOP za podmínek uvedených v článku 6.2.
HARDLOOP prodlužuje zákazníkovu lhůtu pro odstoupení od smlouvy o dalších osmdesát šest (86) dní, za předpokladu dodržení níže uvedených podmínek. Celková lhůta pro odstoupení od smlouvy je tedy sto (100) dní.
6.2. Podmínky odstoupení od smlouvy
Zákazník může uplatnit své právo na odstoupení od smlouvy použitím formuláře pro odstoupení, který je přílohou těchto Všeobecných obchodních podmínek, a jeho odesláním do lhůty stanovené v článku 6.1 na adresu: 17, avenue du Pré de Challes – 74 940 Annecy, nebo odesláním jiné jasné a jednoznačné deklarace vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy ve stejné lhůtě a stejným způsobem. Zákazník může svůj požadavek na odstoupení rovněž vyplnit a odeslat prostřednictvím sekce „Můj Hardloop“ na webových stránkách.
Pokud objednávka zákazníka obsahuje více položek a on chce vrátit více než jednu, musí přesně identifikovat položky, za které chce získat vrácení peněz, ve formuláři pro odstoupení nebo vybrat všechny položky při žádosti o vrácení prostřednictvím sekce „Můj Hardloop“.
Po zpracování žádosti o odstoupení HARDLOOPem obdrží zákazník štítek pro vrácení zboží, díky kterému může balík zdarma odeslat zpět prostřednictvím místního obchodníka v síti So Colissimo nebo poštou.
Vrácené položky musí být nové, nepoužité a v původním, neporušeném obalu.
Zákazník musí vrátit HARDLOOPu všechny doručené položky, za které žádá vrácení peněz, bez zbytečného odkladu a nejpozději čtrnáct (14) dnů od obdržení štítku pro vrácení. Lhůta se považuje za dodrženou, pokud zákazník zboží odešle před uplynutím čtrnácti (14) dnů.
Vrácené položky budou zákazníkovi vráceny do čtrnácti (14) dnů od oznámení jeho rozhodnutí odstoupit, včetně nákladů na dopravu (pokud si zákazník nevybral dražší možnost doručení než standardní možnost nabízenou HARDLOOPem).
Pokud zákazník vrátí položky dopravou, kterou HARDLOOP neschválil, a vzniknou mu náklady na vrácení, nemá nárok na žádnou refundaci od HARDLOOPu.
Dále bude vrácení peněz odloženo až do doby, kdy HARDLOOP obdrží zboží, nebo dokud zákazník nedoloží důkaz o odeslání zboží na adresu: 17, avenue du Pré de Challes – 74 940 Annecy, přičemž rozhodující je, která událost nastane dříve.
Vrácení peněz bude provedeno stejným platebním prostředkem, jaký zákazník použil k nákupu produktů, pokud se obě strany výslovně nedohodnou na jiném způsobu platby.
V žádném případě nebude toto vrácení peněz pro zákazníka spojeno s žádnými náklady.
6.3. Stav zboží
Všechny vrácené položky (produkty, originální balení, příslušenství, návod k použití atd.) musí být vráceny v perfektním stavu.
Po obdržení balíku HARDLOOP posoudí stav vráceného zboží. Žádné vrácení nebude přijato, pokud byly položky zjevně použity nebo poškozeny zákazníkem a toto použití či poškození činí zboží nevhodné k prodeji.
Výjimkou je vrácení chytrých hodinek, které je přijato pouze tehdy, pokud zůstane obal neporušený a neotevřený. Jakékoli rozlepení obalu nebo aktivace zařízení učiní produkt nepřijatelným k vrácení.
Pokud HARDLOOP vrácení zamítne, budou položky zaslány zpět zákazníkovi na jeho náklady, aniž by zákazník mohl požadovat jakoukoli náhradu nebo refundaci, s výjimkou následného uplatnění práv záruky na prodané zboží.
6.4. Výjimky z práva na odstoupení
V souladu s článkem L.221-28 francouzského zákoníku o ochraně spotřebitele nelze právo na odstoupení uplatnit z hygienických či zdravotních důvodů u následujících zapečetěných produktů:
Osobní ochranné prostředky kategorie 3, konkrétně: jistící a slaňovací prostředky, lezecké úvazky, bloky, lezecké nýty, lezecké klíny, lana, šňůry, expresky, sady pro záchranu v ledovcových trhlinách, sady Via Ferrata, lonže, karabiny, cepíny, kladky a popruhy.
7 – Zabezpečí transakcí
Společnost HARDLOOP využívá veškerých prostředků k zajištění důvěrnosti údajů přenášených na internetu a na webových stránkách.
K těmto účelům webové stránky využívají zabezpečená online platební řešení Stripe, Paypal.
8 – Zákaznická služba
Máte li otázky nebo zájem o další informace, můžete se obrátit na zákaznickou službu HARDLOOP:
9 – Odpovědnost
Společnost HARDLOOP má vůči zákazníkovi plnou odpovědnost za řádné plnění smlouvy se zákazníkem uzavřené.
Společnost HARDLOOP však odpovědnost nenese v případě neplnění nebo nesprávného plnění uzavřené smlouvy v případě zásahu vyšší moci, v případě události na straně zákazníka nebo v případě nepředvídatelných a nepřekonatelných škod či jiných následků spojených s používáním internetu, zejména přerušení služby, vnějšího narušení nebo přítomnosti počítačových virů.
Web HARDLOOP obsahuje hypertextové odkazy, které mohou odkazovat na jiné webové stránky. Společnost HARDLOOP však neodpovídá za obsah těchto webových stránek, pokud odporují zákonným ustanovením a platným předpisům.
Fotografie a ilustrace zobrazené u produktů na našich webových stránkách nejsou smluvně závazné a společnost HARDLOOP za ně proto neodpovídá.
10 – Záruka – Vyloučení
10.1. Zákonné záruky
Zákazník může využít zákonné záruky na shodu, kterou předepisuje spotřebitelský zákon, zejména pak následující články:
Článek L. 217-4: „Prodejce dodává zboží odpovídající smlouvě a odpovídá za nedostatky shody existující v okamžiku dodání. Odpovídá rovněž za nedostatky shody vyplývající z balení, návodů k montáži či instalaci, pokud jí byl smluvně pověřen nebo pokud byla provedena na jeho odpovědnost.“
Článek L. 217-5: „Zboží odpovídá smlouvě:
1. Jestliže je vhodné k použití běžně očekávanému od podobného zboží, případně:
– pokud odpovídá popisu poskytnutému prodejcem a má kvality, který prodejce prezentoval kupujícímu formou vzorku nebo modelu;
– pokud vykazuje vlastnosti, které může kupující legitimně očekávat s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodejcem, výrobcem nebo jeho zástupcem, zejména v reklamách či na etiketách;
2. Jestliže vykazuje vlastnosti vymezené vzájemnou dohodou stran nebo je vhodné k jakémukoli zvláštnímu použití vyžadovanému kupujícím, které bylo oznámeno prodejci a které prodejce přijal.“
Článek L. 217-12: „Žaloba na základě nedostatku shody je promlčena po dvou letech od dodání zboží.“
Společnost HARDLOOP rovněž odpovídá za vady ovlivňující prodané zboží za podmínek předepsaných články 1641 až 1649 občanského zákoníku.
Článek 1641 občanského zákoníku: „Prodejce je vázán zárukou v případech skrytých závad prodané věci, které ji činí nevhodnou k určenému účelu nebo které natolik snižují její použitelnost, že kupující by si ji jinak nekoupil nebo by za ni nabídl nižší cenu, pokud by o nich věděl.“
Článek 1648 pododst. 1 občanského zákoníku: „Žalobu na základě redhibičních vad musí kupující podat ve lhůtě dvou let od zjištění vady.“
10.2. Vyloučení
V případě náhodného poškození materiálu se záruka nevztahuje na poškození vyplývající z nesprávného použití zboží.
Záruky se nevztahují na výměnu spotřebního materiálu, závady spojené s nefunkčností příslušenství ani vady a jejich důsledky vzniklé v důsledku zásahu nesmluvního opravce.
Společnost HARDLOOP nenese odpovědnost za nesprávné použití, ani za použití zboží zákazníkem k nevhodným účelům.
11 – Duševní vlastnictví
V souladu s ustanoveními čl. 12 všeobecných podmínek použití webových stránek zůstávají veškeré ilustrace, snímky, způsoby prezentace, grafiky a texty na webových stránkách ve výlučném vlastnictví společnosti HARDLOOP, případně vlastníků těchto práv, kteří společnosti HARDLOOP udělili právo je využívat.
Reprodukce, reprezentace nebo využívání těchto práv zákazníkem představuje pochybení, které by mohlo mít za následek právní kroky.
12 – Dohoda o dokazování
Strany se výslovně shodly, že spolu mohou pro účely plnění těchto všeobecných obchodních podmínek komunikovat elektronicky. Strany se shodly, že vzájemně vyměněné e-maily právoplatně prokazují obsah vzájemné komunikace a v případě potřeby také vzájemných závazků, zejména co se týče předávání a přijímání objednávek.
Dále, není-li prokázán opak, představují údaje uložené společností HARDLOOP důkaz o komunikaci mezi společností HARDLOOP a zákazníkem.
13 – Celé ujednání – Oddělitelnost
Pokud byla některá z ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek shledána neplatnými, bezpředmětnými či nevymahatelnými, nebude mít takováto neplatnost, bezpředmětnost či nevymahatelnost za následek neplatnost, bezpředmětnost či nevymahatelnost ostatních ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek, protože ustanovení těchto všeobecných obchodních podmínek jsou oddělitelná.
14 – Vyšší moc
Žádná ze stran nenese odpovědnost ani nemá žádný závazek odškodnění z důvodu případných škod utrpěných druhou stranou v důsledku neplnění nebo nesprávného plnění smluvních závazků nebo jejich části kteroukoli ze stran jen a pouze v tom případě, že by toto neplnění nebo nesprávné plnění bylo důsledkem zásahu vyšší moci, případně by mělo za jedinou příčinu zásah vyšší moci, jak jej definuje článek 1218 občanského zákoníku a judikatura plenárního shromáždění Kasačního soudu.
Strana, která se chce na zásah vyšší moci odvolat, o tom musí uvědomit druhou stranu e-mailem, jakmile se o něm dozví, nejpozději však pět (5) dnů poté, co příslušná událost nastane.
15 – Rozhodné právo
Tyto všeobecné obchodní podmínky se řídí francouzským právem.
16 – Spory
Zákazník je informován o možnosti využít v případě sporů proces konvenční mediace nebo jiný alternativní způsob urovnání sporů.
Zákazník se může zejména bezplatně obrátit na soudního konciliátora. Seznam soudních konciliátorů je k dispozici na následující adrese: https://www.conciliateurs.fr/.
V případě neúspěchu takovéhoto pokusu o smírné urovnání sporu bude spor předložena příslušným francouzským soudům.